Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w przedszkolu ogólnodostępnym – studium przypadku

Autor

  • Żaneta Tomaszek Przedszkole nr 239 w Warszawie

Słowa kluczowe:

light intellectual disability, public kindergarden, methods of theraphy , teacher support

Abstrakt


The article presents a description of the functioning of a child with a mild intellectual disability who attends a mainstream kindergarten. The author presented the methods of therapy and considered their effectiveness in the context of the child’s individual educational and developmental needs. The author also pointed to external factors that determine the possibility of effective support for children with intellectual disabilities in a mainstream kindergarten

Opublikowane

2021-09-28

Jak cytować

Tomaszek, Żaneta . (2021). Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w przedszkolu ogólnodostępnym – studium przypadku. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Paedagogica, 13, 17–25. Pobrano z https://studiapaedagogica.uken.krakow.pl/article/view/8561

Numer

Dział

Artykuły